جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


طراحی وب سایت

تصمیم بر سر اینکه آیا بایستی خودم سایت خود را طراحی کنم یا از فرد یا کمپانی ی پیشرفته یاری بگیرم به پارامترهای مهم و بسیاری بستگی دارد. یکی از مهمترین پارامترهایی که باید در نظر گرفته شود سطح توقعی است که شما پرسنل کاری شما در ساخت و طراحی سایتی جذاب و فرد پسند دارند بطوریکه بتواند از لحاظ کارایی آنچه را که نیاز دارید برآورده نماید. تصمیم بر سر اینکه خودتان طراحی را بر عهده بگیرید یا آن را به فرد یا کمپانی ی دیگر محول نمایید، به سطح مهارت شما، خصوصیات مورد نیازتان، هدف از پروژه طراحی وبسایت تان میزان زمان مورد نیاز جهت ساخت و طراحی وب سایت بر می گردد.

گاهی از مهارتهای ضروری در طراحی و تولید و ساخت وب سایت به قرار زیرند:

دانستن HTML: دانشی مختصر از HTML ضروری است ولی این نکته را نیز در نظر بگیرید که پروگرام های بهتر در طراحی سایت، می توانند در این امر به شما کمک کنند.

توانی های هنری: داشتن سلیقه در گزینش مناسب رنگ ها و المانهای دیگر، برای طراح سایت از ضروریات است تا بتواند سایتی جذاب و گیرا طراحی نماید.

مهارت در استفاده از پروگرام های گرافیکی: داشتن قدری دانش در چگونگی تولید تصاویر تمیـز شفاف نیز گرافیک سایت، از ضروریات است. همین طور ضروری است تا تصاویر برای بارگذاری سریع، به کمترین اندازه کم شدن داده شوند.

مهارت در تعیین ساختار سایت: تعیین ساختاری برای سایت پیاده سازی طراحی آن، از حیاتی ترین مهارتهایی است که طراح وب سایت می بایست با آن آشنایی داشته باشد.

برنامـه نویسی: طراحی سایت، ابه احتمال زیاد لا نیاز به برنامـه نویسی جهت CGI، کدهای جاوا اسکریپت، و برنامـه نویسی جهت دیتابیس دارد تا بر جذابیت صفحات وب سایت افزوده شود.

مهارت های تجاری و بازاریابی: فرقی نمی نماید که سایتی که می خواهید بسازیــد شخصی است یا تجاری، ویژگیهایی تجاری وجود دارند که طراح می بایست از بدو طراحی سایت تا انتهای آن، آنها را در نظر بگیرد.



مواقعی که نمی توانید همه اینکارها را انجام دهید

چنانچه زمان کافی یا مهارت مورد نیاز را جهت طراحی سایت خود را ندارید، می توانید از شرکت یا شخصی معتبر جهت این منظور استفاده نمایید بطوریکه کلیه یا بخشی از آن را برای شما انجام دهند. طراحی می تواند بوسیله یک شخص یا تیم صورت گیرد. طراحان شخصی اکثرا ٌ ارزانتر هستند چراکه آنها اکثرا آنها در کشورهایی زندگی می کنند که هزینه های دستمزد، پنجم تعرفه های دستمزد در دیگر جاهای جهان است . در نتیجه پرداخت بعنوان مثال 6000 تومان به آنها در ازای هر ساعت کاری در ایران، معادل پرداخت 30000 تومان در کشورهای اروپایی آمریکایی است.

مولفین مطالب سایت نیز می بایست از نص نوشتاری خوب ی برخوردار باشند. اکثرا آنها تعرفه ای در حدود 20 تومان در ازای هر کلمه خواهند گرفت. مولفین مطالب به زبان انگلیسی نیز چیزی در حدود 60 تومان در ازای هر کلمه خواهند گرفت.

اطمینان حاصل بکنید که با طراح سایت تان، برنامـه نویسان، و گردآورندگان مطالب وب سایت تان در رابطه هستید. یک طراح بهتر سایت ببهتر ی می داند چطور بازاریابی اینترنتی را در وبسایت تان پیاده سازی نماید تا وبسایت تان بخوب ی با موتورهای جستجوگر کار نماید .

هزینه های برون سپاری کار چه میزان است؟

برای وبسایت هایی با شش صفحه یا تعداد صفحات کمتر، در هر کجای جهان که باشید، انتظار داشته باشید تا نرخ ای در حدود 150 هزار تومان را برای طراحی قالب، تا میلیون پانصد هزار تومان جهت کل سایت، گرافیک و مطالب آن بپردازید. جهت پروژه های پیچیده تر که نیاز به تعلت بین سایت و کاربر ان دارند، ممکن است رقمی بین 500 هزار تومان برای فقط پروگرام نویسی تا 10 میلیون تومان جهت کل یک وب سایت بپردازید.

همچنین نرخ های دیگری نیز جهت شما وجود دارد مثل هزینه های مدیریت زمانی. شما نیاز خواهید داشت تا کل پروژه را مدیریت بکنید : نوشتن معین ات پروژه، وقت برای نوشتن و ارسال پست الکترونیکی به طراحان سایت شرکت ها، انجام برخی آزمایش ات کیفی و غیره. در برخی هم اکنون ت، پی خواهید برد که انجام پروژه بصورت داخلی و اط طریق کمپانی خود، کم هزینه تر از انجام آن از طریق برون سپاری خواهد بود.

به یاد داشته باشید که تمام موارد پول نیست. چنانچه شرکـت شما، مجموعه معتبری است نام برند شما بر سر زبانها قرار گرفته است، در اینصورت احتمـا ل دارد تا بخواهید بطور جدی از طراحان و کمپانی های معتبر در طراحی سایت خود مصرف بکنید تا مطمئن شوید برند شما، لطمه ای نخواهد دید.
مخلص کلام

تصمیم بر سر آنکه از طراح پیشرفته جهت طراحی سایت استفاده بکنید یا آنکه خود کار به طراحی آن نمایید، بسته به مهارت های شما، فراغت شما، بودجه و تصمیم نهایی تمایل خودتان دارد.

  • امید عالیشاه
  • ۰
  • ۰


طراحی وب سایت
انتخاب رنگهای صحیح جهت سایت، به همان میزان ی اهمییت دارد که انتخاب گرافیک مطالب جهت سایت با اهمیت هستند . این مطلب به بحث پیرامون فاکتورهای تاثیر گذار در انتخاب رنگ برای مصرف در وب سایت می پردازد.

رنگها تاثیر خیلی ی بر مردم دارند. گاهی از رنگها می توانند عواطف گوناگونی را در مردم ایجاد کنند. عکس زیبا العملهای عاطفی می تواند عکس کمپانی شما را در ذهن بینندگان خود تحت تاثیر قرار دهد که به نوبه می تواند تاثیر بسزایی روی برند کمپانی شما داشته باشد.

چنانچه شبهاتی در تاثیر رنگ بر عواطف دارید، بهاین مطلب دقت بکنید : "غول چشـم سبز"، "چشم قرمز"، یا "خاطره سیاه رنگ". غول چشـم سبز، ارتباط با حسادت، چشم قرمز، به معنای شخصی خشم گین خاطره ای سیاه رنگ به معنای افسردگی است. آدم ها رنگها را به عواطف گوناگونی نسبت می دهند. علم ثابت کرده است که رنگهای مختلف می توانند آدم ها را شادمان ، ناراحت، راحت، خشم گین، به وجد یا به ترس و نگرانی آورند.

هر چیزی که بتواند در آدم ها این پاسخها را بوجود آورد، نیازمند آن است که با دقت زیادتری در طراحی وب سایت مورد توجه قرار گیرد. رنگها تمایل دارند تا بصورت "طبیعی"، "گرم" یا "سرد" طبقه بندی شوند. در نتیجه اجازه دهید نگاهی به آنها بیاندازیم
.
رنگهای طبیعی

سفید – سفید به معنای خلوص و شفافیت است. در گاهی فرهنگها، سفید رنگ مرگ است در حالیکه در برخی دیگر از فرهنگها، سفید رنگ امید و ازدواج است.

خاکستری – خاکستری از اطمینان و محافظه کاری نشات می گیرد. سایه های خاکستری، از مرسوم ترین رنگها جهت لبـاس های رسمی کار هستند .

قهوه ای – قهوه ای به معنای زمین، خانه و خانواده است.

سیاه – سیاه به منزله بزرگنمایی قدرت، شکوه پیچیدگی است. در برخی فرهنگها، سیاه به معنای مرگ است

.رنگهای گرم

قرمز – قرمز رنگی مطلوب برای جلب توجه است. و این همان ی است که جهت چه از این رنگ جهت نامـه های تبلیغاتی استفاده می شود تا نکات برای مورد تاکید قرار گیرند. قرمز سمبولی جهت خشم ، تخطی، شهوت و هوس است می تواند فشار خون افراد را بالاتر برد.

زرد – زرد به معنای ضعف یا ترس و نگرانی همین طور گرما شادی است.

نارنجی – نارنجی به مرتبط با اشتهای افراد است.

صورتی – صورتی اکثرا ٌ نشانگر معصومیت، زنانگی و عشق است

.رنگهای سرد

آبی – آبی اثر بی صدا بودن در افراد را دارد. آبی به منزله هوش اعتماد است. جالب است بدانید که بسیار زیاد ی از سازمانهای مالی پزشکی از تم های آبی استفاده می کنند. آبی می تواند همچنین جلوگیرنده اشتها باشد.

سبز – در حالیکه سبز به معنای حسادت، حریص بودن بی تجربگی است، ولی همین رنگ به معنای پول و ثروت هم است .

ارغوانی - ارغوانی نشانه ای از خلاقیت است. سایه های تیره تر از این رنگ، در زمانهایی از تاریخ، مختص به دربار و پادشاهان بود و سایه های روشنتر آن اکثرا با عشق مرتبط هستند .رنگهای Web Safe

لامپهای خلا، LCD و تلویزیون پلاسما، هر کدام، رنگها را بگونه ای مفرق نشان می دهند. 216 رنگ وجود دارد که می تواند در هر نوع صفحه نمایشی در هر نوع مرورگزی به شکلی یکسان نشان داده شوند. این 216 رنگ، رنگهای Web Safe نامیده می شوند. چنانچه پیوستگی در رنگها مهم باشد، شما می بایست فقط از رنگهای Web Safe در سایت خود مصرف نمایید.

طرحهای رنگ

طرحهای رنگ می توانند ترکیبی از رنگ، رنگهای مکمل، یا رنگهای متضاد باشند.

تک رنگ: طرحهای تک رنگ از چندین سایه مختلف با شدتهای مختلف رنگ بر روی پیش زمینه ای سیاه سفید است . بعنوان مثال، چنانچه بخواهید از یک طرح رنگ قرمز مصرف بکنید ، می توانید از هر چیزی بین روشنترین صورتی تا قرمز تیره مایل به مشکی، استفاده نمایید.

رنگهای مکمل: طرح رنگهای مکمل از دو یا تعداد زیادتری از رنگهایی استفاده می کنند که در کنار نیز مناسب می باشند و ترکیبی مطبوع را تولید می کنند که جهت سلیقه بیشتر افراد مناسب است. یکی از رنگها شاید غالب باشد و رنگ دیگر مکمل آن باشد.

رنگهای متضاد: طرح رنگهای متضاد از دو یا تعداد زیادتری رنگ غالب استفاده می کنند تا "تاثیر چشـم گیر" تولید شود. بعنوان مثال، استفاده از صفحه ای با پیش زمینه آبی تیره و قابی با رنگ قرمز سیر اطراف یک محدوده متنی با رنگ پیش زمینه سفید فونت سیاه، نوعی از طرح رنگ متضاد است.

طراحان وب سایت نیاز دارند تا در وقت استفاده از رنگهای متضاد دقت کنند چراکه برخی از ترکیب ها، منجر به اثر ارتعاش خواهند کرد نظیر متن قرمز روی پیش زمینه آبی که می تواند به چشـم ان گاهی افراد آسیب وارد نماید . ترکیبات دیگری وجود دارند که استفاده از آنها چندان مطلوب ناست .



چهارچوب کلی رنگ ها

چهارچوبی که در زیر آمده است پیشنهاد هایی هستند که می بایست در ساخت طراحی صفحات در نظر گرفته شوند تا برای همگان خوانا باشد.

متن می بایست خوانا باشد. واضح است که سیاه روی سفید، گزینش ی پیش فرض است ولی ترکیبات دیگر می توانند مناسب باشند. سفید یا زرد یا رنگهای روشن دیگر هم روی پیش زمینه های سیاه یا تیره مناسب هستند . ولی زرد، سبز یا خاکستری روی سفید مناسب نهستند .

از رنگهایی استفاده بکنید که برای چشم جذاب و مطلوب هستند .

رنگهایی را انتخاب بکنید که عکس ی را که می خواهید به بازدید کنندگان تان بدهد.

برای رنگهای پیوسته در تمام مرورگرها، از رنگهای Web Safe استفاده نمایید.

از عکسهایی با شدت رنگ معمولی برای پیش زمینه مصرف نکنید. این کار سبب خواهد شد تا خوانایی متن کم شدن یابد. چنانچه از عکس ی استفاده می بکنید ، آن را با ویژگی watermark مصرف نمایید.

رنگها می بایست در صفحات سایت شما، متحدالشکل باشند تا برندی را جهت سایت تان خلق کنند به بازدید کنندگان این حس را القا نماید که آنها هنوز روی سایت شما می باشند .

وقنی سایتی را طراحی می بکنید ، تم رنگی را گزینش بکنید ، این مساله به همان میزان اهمییت دارد که المانهای گرافیکی مطالب سایت اهمییت دارند. ظاهر کلی سایت، حس بازدید کنندگان سایت را معین خواهد کرد می تواند معین کننده فرق بین موفق یت شکست در طراحی وبسایت باشد.

  • امید عالیشاه