جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰



انجام پایان نامه مدیریت

تحقیق در عملیات: هدف و تاریخچه آن ( inform )
واژه تحقیق در عملیات از لحاظ لغوی در بسیاری از عبارت ‌ نامـه ‌ها به تجزیه و ارزیابی ریاضی و علمی یک فرایند یا عملیات به منظور تصمیم‌گیری تعبیر گردیده است. به گمان بعضی این مبحث توسط چارلز باپیگ (1871-1791) ابداع گردید زیرا که پژوهش‌های وی در خصوص تعرفه حمل نقل مرتب‌سازی بسته‌های پستی در سال 1840 همین طور نقد رفتار تجهیزات حمل و نقل ریلی در ابعاد وسیع بوده است.
شاخه گسترش یافته و یا همان تحقیق در عملیات که در کتاب‌های کنونی می‌توان جستجو نمود در طی جنگ جهان ی دوم ظاهر گردید. عمده افرادی که در طی این دوره این روش را گسترش دادند پاتریک بلاکت، سیسیل گردون، وادینگتون، اون وانسبرگ، جونز و فرانک یاتس از کشور انگلیس جورج دانتریگ از کشور آمریکا بودند. تلاش این عده در جهت تصمیم‌گیری خوبتر در زمینه‌های نظیر پشتیبانی و زمانبندی آموزش ی بود. بعد از جنگ این روش در زمینه‌های مشابه بویؤه در صنعت بکار گرفته شد.

تحقیق در عملیات ( OR ) چیست؟ ( informs )

به طور خلاصه، تحقیق در عملیات ( OR ) دانشی است به منظور بکار بستن روش‌های تحلیلی گسترش یافته برای یاری به تصمیم‌گیری بهتر. تحقیق در عملیات با استفاده از روش‌هایی شبیه ، مد سازی ریاضی به منظور تحلیل شرایط پیچیده، به مدیران اجرایی توانایی اتخاذ تصمیم‌های مناسب‌تر و ایجاد سیستم کارا ثمر بخش در موارد زیر را می‌دهد:
مجموعه داده‌های پیچیده.
در نظر گرفتن همه محدودیت‌ها و شرایط موجود.
پیش‌بینی دقیق نتایج و بررسی ریسک.
بکارگیری پیشرفته ‌ترین روش‌ها وسائل های تصمیم‌گیری.

OR یک رویکرد منحصر بفرد برای اتخاذ تصمیم
احتمالا شما ده‌ها مقاله مطالب ارتباط با راه‌حل‌هایی که مدعی هستند که تصمیم‌گیری را جهت شما آسان‌تر می‌سازد دیده‌اید. OR یک رویکرد منحصر بفرد است که روش‌های گسترش یافته و در عین حال پیچیده را به یاری اشویِژگزینشه روش دیده می‌تواند پیاده‌سازی نماید. توانایی OR به ویژه در استفاده از وسائل های گسترش یافته و روش‌هایی است که می‌تواند توانایی ارزیابی تحلیلی که نرم‌افزارهای رایج از عبارت صفحه وسیع ‎ها از آن عاجزند را قوت ببخشد. به جمله دیگر یک کارشناس تحقیق در عملیات توانایی تعریف چالش‌های عمده که شما در زمینه‌های کاری با آن روبرو هستید را داشته و روش‌هایی برای شفاف سازی و بکار بستن داده‌های مورد نیازتان را فراهم می‌سازد. به منظور رسیدن به این نتایج، متخصصین OR طرح‌های خود را در راستای آخرین تکنولوژی تحلیل بررسی به منظور پیدا نمودن ارتباطات ارزشمند و چشـم ‌اندازهای مناسب اتخاذ پیش‌بینی‌های تاثیر گذار استرس یم می‌کنند، یعنی:
شبیه سازی که به شما توانایی آزمون رویکرده ا و ایده‌هایتان را به منظور بازبینی هرچه بیشتر فراهم می‌سازد.
seo کاستن گزینه‌های تصمیم‌گیری به تعدادی محدود اما بهینه در شرایطی که گزینه‌های شدنی نامحدود و مقایسه آنها نیز کاری دشوار است.
آمار و احتمـا لات
سایر موارد ی مثل پایش ریسک و ارزیابی داده‌ها

OR در حال حاضر پیرامون شما است
OR سازمان‌ها و متخصصین اطراف ما را مترقی کرده است. به مفهوم از زمانبندی خوب کارکنان هواپیمایی گرفته تا طراحی خوب خطوط انتظار در پارک‌های تفریحی و از برنامـه ‌ریزی تولید گرفته تا بهینه‌سازی صدها مرکز توزیع محلی و غیره. به جمله دیگر با اطمینان می‌توان گفت که از بکار بستن OR منافع بسیاری حاصل می‌شود.

OR چه کاری می تواند جهت ما انجام دهد

OR به صورت پیوسته می‌تواند ارزش‌های با اهمیت را از استراتژیک گرفته تا تاکتیکی از ابتدا تا به انتهای سازمان منتقل سازد. به مفهوم سازمان‌های تجاری جهان ی، گذاشته ای نظامی، مراکز بهبود ی مراکز دولتی همگی خواص عمده‌ای را از OR دریافت می‌نمایند.
به عنوان مثال موارد ی مثل :
چشم ‌اندازهای تجاری: دخالت دادن چشـم ‌اندازهای تجاری و کمی در موارد پیچیده.
عملکرد تجاری: ویرایش عملکرد تجاری با بهره جستن از هوش مـدل محور، در رابطه با مجموعه‌ای از داده‌ها به منظور تصمیم‌گیری بهتر.
کاهش هزینه : جستجوی فرصت‌های جدید به منظور کاهش نرخ یا سرمایه‌گذاری.
تصمیم‌گیری: بررسی محتمل‌ترن نتایج از گزینه‌های تصمیم‌گیری روشن نمودن گزینه‌های بهتر.
پیش‌بینی: فراهم سازی بستر مناسب جهت پیش‌بینی برنامـه ‌ریزی دقیق تر.
زمانبندی بازبینی یافته: زمانبندی کاراتر تجهیزات و کارمندان.
پروگرام ‌ریزی: بکار گرفتن روش‌های کمی به منظور پشتیبانی از عملیات‌ها و همچنین پروگرام ‌ریزی تاکتیکی و استراتژیک.
قیمت گذاری: قیمت گذاری پویای کالاها خدمات.
بهره‌وری: کمک به سازمان‌ها جهت جستجوی راه‌های بهره‌ورتر نمودن قوت آدم ی فرایندها.
خاصیتهای : ارتقا عایدی یا بازگشت بر سرمایه، ارتقا سهام بازار.
کیفیت: بازبینی کیفیت همراه با کمی نمودن موازنه کیفی.
ویرایش : بهره جستن از کنترل بهتر و سود حاشیه‌ای بهتر.
منابع: بهره جستن بیشتر از تجهیزات، تسهیلات، پول اشخاص.
ریسک: پایش کمی ریسک شفاف‌سازی عوامل بحرانی در مدیریت کم شدن ریسک.
نرخ بارگذاری: ارتقا سرعت بارگذاری و کم شدن تأخیر.

OR پاسخگوی چالش‌هایی که امروز با آن روبرو هستید
سازمان‌ها جهان یی که ما در آن مشغول به کار هستیم روز به روز در حال پیچیده‌تر شدن است. انبوهی از انتخاب ‌ها محدودیت‌های زمانی حاشیه‌ای تصمیم‌گیری در رابطه با موارد پیرامون را دشوارتر تهیه و تولید است. در این راستا نرم‌افزارهای کاربر دی که روزانه در حال پردازش تولید هستند اندازه انبوهی از داده‌ها را بکار می‌گیرند و می‌توانند افق‌های تازه‌هایی را در اتخاذ تصمیم‌های مناسب‌تر استرس یم نمایندو با این شرح مورد OR می‌تواند در زمینه‌های چالش برانگیز که تعداد بسیاری متغیر سیـستم که ریسک‌های متعددی را به همراه دارد بصورت مناسبی بکار گرفته شود. به طور خلاصه، OR می‌تواند به یاری بسیاری از مدیران اجرایی که با چالش‌های عمده‌ای روبرو هستند بیاید یعنی:
· سرمایه‌گذاری در کدام بخش‌ها تا سود دریافتی بیشتر شدن یابد.
· بهره‌گیری بیشتر از ERP CRM و دیگر سیستم ‌ها‌ی نرم‌افزاری.
· مدیریت با بهتریـن شیوه در مرکز تلفن.
· مکان‌یابی یک انبار با در نظر گرفتن حاصلضرب هزینه مسافت.
· پیش‌بینی فروش نوع جدید ی از کالاها که پیش از این به بازار نیامده است.
· حل موارد زمانبندی پیچیده.
· برنامـه ریزی برای حمله بالقوه تروریستی.
· تصمیم‌گیری در رابطه با اینکه چه و به چه میزان تخفیف دهیم.
· بدست آوردن سیکل‌های تولید بیشتر از تجهیزات ساخت.
· سرمایه گذاری بهینه بهینه در شرایطی که امنیت مالی و یا موجودی دارویی بهداشتی مد نظر است.
· تصمیم گیری مبنی بر این‌که به چه میزان بودجه صرف فروش متعارف یا اینترنتی شود.
· کاشت محصولات در شرایطی که هوا و میزان تقاضا نامعین است.
· سرعت بخشیدن به پاسخگویی، در رابطه با پلیس 110 و آتش‌نشانی.

با شرح ات فوق بهره جستن از OR برای بقا در شرایط حاضر یک ضرورت است یه جمله دیگر برای تعالی و افزایش سازمان‌ها کارخانجات می‌بایست آنرا در مقیاس وسیع بکار بست در غیر این‌صورت افق مناسبی پیش رو نخواهیم داشت.

  • امید عالیشاه
  • ۰
  • ۰



بیت رپ

این ساز از دو سری کلی و استوانه ای شکل تشکیل شده : بخش اول (بالا وقت نواختن: جلو) به قطر تقریبی 25 تا 30 سانتیمتر به طول 45 سانتیمتر که سطح بالائی آن پوست کشیده شده و در پائین به پارت دوم متصل شده است و این سری عبارتست از استوانه باریک تری که درانتها (پائین) کمی گشاده ترشده و به دهانه ای بازمنتهی گشته است. جنس تمبک معمولی از چوب است. تمبک به منظور نواختن، بطور افقی روی ران نوازنده نشسته قرارمی گیرد و او دست چپ را در بالا دست راست را در کنار راست تمبک قرار می دهد و با انگشتان، نرمه تمام دست خود بر پارت های مختلف (مرکز، میان، کنار) پوست می کوبد. صوت تمبک بدون ارتفاع معین است.

از آنجا که وسیله کوبیدن روی سازانگشتان آدم است این وسیله قادر است بر روی تمبک ریزه کاری و شیرینکاری های زیاد اعمال نماید می توان از آن به عنوان «تکنواز» استفاده های شایان جذاب کرد. نقش همنوازی در این سازنه فقط همراهی ساز یا آواز تأمین و نگهداری «ضرب» موسیقی است؛ بلکه طی 25 سال اخیر به ابتکار حسین تهرانی همکاری افراد دیگر ارکستری مرکب از«گروه تمبک نوازان» تشکیل شده قطعه هائی اجرا کرده اند.
تُمبَک، (تنبک، دمبک، دنبک یا ضَرب) یکی از سازهای کوبه‌ای پوستی است و از نظر سازشناسی جزء طبل‌های جام‌شکل محسوب می‌شود که از این خانواده می‌توان به سازهای مشابه مانند داربوکا در کشورهای عربی ترکیه و همین طور زیربغلی در افغانستان اشاره کرد. ساختمان بدنه تنبک را در قدیم از جنس چوب، سفال و گاهی فلز می‌ساختند، لیکن امروزه از جنس چوب می‌سازند. تنبک از سری ‌های پایین تشکیل شده است:

قدمت تنبک با نام‌های پهلوی دمبلک و تنبور به پیش از اسلام می‌‌رسد و طبق نظر دکتر معین دمبک صورت دگرگون‌شدهٔ همین نام است. تمبک در چند دهه اخیر پیشرفت چشم گیری کرده به عنوان سازی تکنواز و مستقل بیان شده است. این پیشرفت مرهون تلاش استادان این ساز است که در این بین نقش استاد حسین تهرانی به قدری ارزش می‌‌یابد که از او می‌توان با عنوان پدر تنبک‌نوازی نوین ایران یاد کرد. در جهان ی ساختن این ساز، مرحوم ناصر فرهنگ‌فر، مرحوم امیر ناصر افتتاح، استاد محمد اسماعیلی، پژمان حدادی بهمن رجبی نیز نقش مهمی داشته‌اند. در مورد ٔ وجه تسمیه این ساز، هنوز رای نهایی حاصل نشده‌است. گروهی معتقد هستند که نام این ساز در اصل تنبک بوده و تبدیل آن به تمبک به قلب حرف «ن» ساکن به «م»، قبل از حرف «ب» است؛ مثل اتفاقی که در تلفظ واژه ٔ «شنبه» می‌افتد. ولی گروهی دیگر معتقد هستند که صورت «تنبک» منشاء منطقی نداشته به همین به غلط در بین مردم رواج یافته است. اما در نوازندگی این ساز از تکنیک‌هایی به نام های «تُم»، «بک»، «پلنگ» و «ریز» مصرف می‌شود. پس چندان بعید نیست چنانچه نامگذاری «تمبک» بر طبـق همین اسامی صورت گرفته باشد. از دیدگاه زبان‌شناسان کلمه Tambourine که در زبان‌های اروپایی برای تمبک به کار می‌رود از کلمه ٔ تنبور پهلوی وام گرفته شده‌است. ساز تنبک را به نام ‌«ضرب» می‌شناسند، اطلاق این نام « ظاهراً به‌مناسبت آن است که اصول ضرب آهنگ را با آن نگاه می‌داشتند ؛ زیرا در لغت نوشته‌اند: نوعی تنبک بزرگی که مطربان برای نگاه‌داشتن اصول به‌کار دارند ... »

اما علت نامگذاری کلمه‌ی « تنبک » جهت این ساز را « باید در اصوات شنیده‌شده از آن جستجو کرد، بدین مفهوم که وقت ی با نرمه‌ی انگشتان دست چپ یا راست، به حالت نیمه‌مشت به وسط پوست یا همان ناحیه‌ی مرکزی آن ضربه وارد می‌کنیم ؛ اکثرا ٌ ً صدایی شبیه به « تن » شنیده می‌شود. ی که با نرمه‌ی انگشتان دست چپ یا راست، به کناره‌ی پوست، ضربه وارد کنیم ً صدایی شبیه به « بک » به گوش می‌رسد ؛ لذا آن‌را « تنبک » می‌گویند... در اینجا می بایست بلافاصله اضافه کنیم که هیچ حکم کلی قاطعی درباره شنیدن صدا به صورت‌های الزامی « تن » و « بک » صادر نمی‌کنیم ؛ چرا که احتمال دارد صداهای دیگری نیز غیر از [این] دو لفظ گفته شده به گوش برسد... » به‌طوری که بعد از چیره‌دستی مهارت کامل نوازنده‌ی تنبک، می‌توان انواع صداها را از این ساز، طنین‌افکن کرده و ریتم‌های متنوع استخراج نمود ؛ این مسأله با تسلط، تکامل حرکت انگشتان بالاتر از آن، اندیشه نوازنده‌ی تنبک، ارتباطی مستقیم دارد.تنبک، جزو سازهای ضربه‌ای و کوبه‌ای می‌باشد. سازهای ضربه‌ای کوبه‌ای « سازهایی هستند که از طریق وارد کردن ضربه‌های دو دست یا کوبیدن روی آنها مورد استفاده قرار می‌گیرند. » این سازها بر دو دسته هستند : ۱. سازهای ضربه‌ای پوستی (مانند تنبک) ۲. سازهای ضربه‌ای غیرپوستی (مانند مثلث)ساز تنبک از پنج سری تشکیل می‌شود:۱. پوست | ۲. دهانه‌ی بزرگتر | ۳. تنه | ۴. نفیر یا گلویی | ۵. کالیبر یا دهانه‌ی کوچک از آنجا که وزن (ریتم) در موسیقی ایران، ارزش شایانی می‌باشد، « تنبک » نیز ـ که پایه‌ی وزن (ریتم) است ـ به همان اندازه ارزش خواهد بود. مرحوم خالقی در کتاب خویش (سرگذشت موزیک ایران، جلد ۱، ص. ۴۰۳) می‌نویسد: « باری، مقصود، ارزش مقام تنبک و ارزشی است که وزن در آهنگ دارد. در عالم آهنگ ارزش بسیار زیاد برای وزن در نظر می‌گیرند ؛ حتی مورخین به این نتیجه رسیده‌اند که وزن، اولین موزیک بشر است... [تنبک] قرن‌ها جای اصوات فرعی را حفظ کرده و به نغمات ما جان بخشیده است. » از عبارت نوازندگانی که به ساز تنبک و وسعت بخشیدن به آن، با نبرخی احترام‌آمیز تأکیدی بر فرد والا و هنری بخشیدن به این ساز، نگریسته‌اند: زنده‌یاد استاد حسین تهرانی، هنرمند محترم بهمن رجبی، شادروان ناصر فرهنگ‌فر و افراد دیگر می‌باشند.
تمبک زورخانه

شکل ظاهری آن با تمبک معمولی کمی اختلاف دارد. سری بالائی آن به شکل جام قسمت دنباله (درپائین) مخروطی تر از تمبک معمولی است. همچنین این تمبک زورخانه را از گل پخته می سازند. ولوم آن نیز بم تر و قوی تر از تمبک معمولی است. بلندی ساز 45 قطر دهانه پوستی 48 سانتیمتر است.

پوست
دهانه بزرگ
تنه
گلویی(نفیر)
دهانه کوچک(کالیبر)

  • امید عالیشاه
  • ۰
  • ۰

شاید شما بارها کلمه میکس و مسترینگ را شنیده باشید.اما منظور از میکس مسترینگ چیست.

دانلود vst

دانلود وی اس تی,وی اس تی,دانلود vst,فروش vst,خرید vst,خرید وی اس تی

یک مثال ساده.زمانی که شما در نظر دارید یک رایانه را اسمبل به زبان آسان سر کنید ابتدا با توجه به نیازتان به احتمال زیاد ت را خریداری میکنید.پس بعد از معین شدن حتمـا ت شروع به سر هم کردن به احتمال زیاد ت میکنید.و بعد از آن اسمبل نرم افزار ی نهایتا نصب سیستم علت و در انتها نصب برنامـه رهای مورد نیاز.
در یک پروژه یا یک آهنگ گزینش سازها و صداها همان گزینش به احتمال زیاد ت است.میکس یا ترکیب صداها با هم ترکیب وکالها با سازها یا تراک اصلی همان اسمبل میباشد.و مصرف نهای همان مسترینگ تنظیم کلیه سازها در مساوی هم کل کار در مساوی صدای خواننده کل یک موزیک در قبال تراکهای دیگر یک آلبوم میباشد.

میکس مسترینگ مبحثی بسیار وسیع وسیع است.نیاز به دانش موسیقی .فن صدا شناسی.وسائل همان پلاگین های مسترینگ.تجربه و غیره میباشد.تجهیزات سخت افزاری مانند یک هدفون بهتر یک سیستم مانیتورینگ خوب نیز مورد نیاز است.
میکس از عوامل دیگری چون نوع کار .پاپ یا رپ کلاسیک سنتی و زمان کار حتی جنس صدای خواننده نیز طبعیت میکند.یعنی به طور مثال افکتهای مورد نیاز یک کار پاپ با یک کار سنتی مفرق می باشد.مسترینگ علمی است که نهایتا تکلیف نهایی یک موسیقی را معین مینماید.برخی از مواقع زمانی که چندین تراک از یک آلبوم را میشنویم با تعویض تراکها بلاجبار مجبور میشویم صدای تراک بعدی را کم یا بلند کنیم یعنی به جمله دیگر صدای نهایی در تمام تراکها یکسان نیست یا فرکانسهای پایین در یک تراک بیشتر از تراک قبلی به گوش میرسد .یا صدای خواننده نسبت به تراکهای دیگر زنده تر بیرنگ تر میباشد.دلیل این مساله را در ضعف مسترینگ نهایی آلبوم میتوان یافت.چون در حقیقت کل مجموعه توسط یک ارنجر و یک میکس کننده نهایی نشده.پس اختلاف فرکانسها بسیار مشهود است.یا در زمانی که شما صدای برخی سازها را در یک موزیک کمتر یا بیشتر مفرق تر میشنوید نشانه میکس و مسترینگ ضعیف است.

برخلاف این اندیشه جا افتاده میکس تنها مختص به وکال یا همان صدای خواننده نیست.فرایند میکس میتواند حاوی کلیه سازها یک صدای ویِژگزینشه باشد.
مسترینگ تنظیم کلیه ولومها.افکتها .پارامترها به صورت کیفی است.در مقابل میکس بیشتر تنظیم پارامترها به صورت کمی است.تغییر محل یک وکال یک ساز میکس تنظیم این دو در قبال کل کار مسترینگ نام میگیرد.

میکس مسترینگ به زبانی دیگر

میکس و مسترینگ مربوط به Quality یا کیفیت نهایی یک موسیقی می شود که با اجرای درست آن می توان به نتیجه ی مطلوبی دست یافت کاری حرفه ای بیان کرد .
موسیقی روح را به حرکت وامی دارد قادر است تأثیرات قوی مفرق ی بر جای بگذارد، می تواند آدم را آرام و یا هیجان زده نماید ! ولی چه زمان موسیقی تاثیرگذارتر است به غیر از آهنگ سازی، هنر نوازندگل، شعر و صدای خواننده چه فاکتورهایی باید ارزیابی شود تا آهنگ با شنونده رابطه بر قرار نماید و حرفی جهت گفتن داشته باشد؟

چنانچه چند تاثیر موسیقی خوب را مورد بررسی قرار دهیم متوجه خواهیم شد که موارد ی در تمام ی آنها مشترک است. که این موارد عبارتند از: موسیقی سازی، شروع و پایان، ملودی ها شعر در نهایت صدابرداری.
یک موسیقی همان گونه که به موزیک سازی ملودی های مناسب … نیازمند است، به یک صدا برداری بهتر نیز نیاز دارد و باید میکس و مسترینگ یک موسیقی را جدا از بقیه ی اجزای آن به طور مستقل بررسی کرد.

اما هدف از میکس مسترینگ چیست سبب چه تغییراتی در کار خواهد شد؟
1-تقکیک دقیق صداها و معین شدن جایگاه هر صدا در کل اثر:
این وهله جای هر صدا در پروژه را معین میکند؛ بهعنوان مثال تعیین کننده ای Volume و Paning ( پخش صدا از باند چپ راست) اصوات است به طوری که با بقیه ی صداها تدرون نکند در انتها نتیجه ای دلنشین و همچنین حرفه ای داشته باشد.
بعد از این وهله هر صدا جایگاه را دارد به راحتی قابل شنیدن است. ولی لازم نیست که تمام صداها که در موسیقی وجود دارد کاملا واضح باشد و می*تواند جهت پر کردن بخش ی از کار مصرف شود.

2-قدرت گرفتن صداها:
این وهله باعث می شود تا صداهای موجود را خوبتر تشخیص داده بشنویم؛ هر صدا ساز استفاده شده در موسیقی ، در این وهله اندازه بیشتری پیدا کرده و به اصطلاح باعث پر شدن کار میگردد. به طوری که اگر کل موسیقی خلوت باشد نیز صداها حجیم و پر به نظر خواهد رسید.
این وهله همچنین جهت قوت بخشیدن به ریتم Drum پرکاشن مناسب است.

3-خذف صداها فرکانس های اضافه:
در حین انجام میکس مسترینگ در کار شاید متذکر اصوات و فرکانس هایی شویم که وجودشان نه فقط ضروری ضروری نیست، بلکه زائد و اضافی است که باید از کار حذف شوند .
این وهله کمک زیادی جهت دلنشین شدن اثر از بین رفتن صداهای گوش خراش میکند.

4-واقعی تر شدن صداهای موجود:
شاید در یک آهنگ صداهای به کار برده شده خام به نظر بیایند حس دلخواه را به شنونده القا نکنند، بناجهت ن این وهله سبب پخته شدن، حجیم شدن و واقعی تر شدن اصوات میگردد صداهای محو به صورت شفاف ظاهر خواهند شد.
همچنین این تصور وجود دارد که با اضافه کردن صداها و سازهای مختلف میتوان به موسیقی اندازه داد آن را پر کرد، ولی در واقع این کار اصاما نبوده و سبب شلوغی موسیقی می شود.
موارد ذکر شده در بالا در موسیقی های مختلف دارای فرق هایی می باشد، به عنوان مثال باید به جنس صداها و سازهای به کار رفته تذکر کرد به تنطیم آن پرداخت.

از دیگر عوامل مهم، سبک، ملودی ها تم کلی کار است که توجه به آن ضروری میباشد. جهت مثال چنانچه در سبک Trance House از Kick ضعیف استفاده شود و کار صدا برداری مناسبی نداشته باشد، صدای استفاده شده به سختی شنیده خواهد شد. رعایت این موارد می تواند کمک شایانی در تنظیم موسیقی نماید سبب رضایت بیشتر شنونده از کار شود.

میکس در مجموع به سلیقه ی فرد تنظیم کننده برمی گردد فرد با مصرف از احساس و خلاقیت خود میتواند اثری زیبا به یاد ماندنی خلق نماید . زیرا میکس و مسترینگ یکی از مهمترین فاکتورهای تولید یک تاثیر موسیقی بهتر ، کامل و حرفهای می باشد که نباید از آن غافل شد.

  • امید عالیشاه
  • ۰
  • ۰



گلفروشی

گیاه زیاد زیبا یی است با برگ های ابلق، از خانواده آراسه. ساقه ها کوتاه برگ های بیرون آمده از غلاف نیزه ای شکل و خم شده به طرف پایین با طول ۱۲ تا ۱۵ سانتیمتر (که گاه تا ۲۰ سانتیمتر هم می رسند)؛ پایداری خوب ی در مساوی سایه خشکی دارد .
آگلونما در حدود چهل گونه گیاه علفى در هند و مالزى دارد که برخى از آنها به خاطر داشتن برگ هاى ابلق به عنوان گیاه زینتى در گلخانه ها نگهدارى مى شوند .

رایج ترین آنها دو نوع A.PICTA A.TREUBII است. «آگلونما پیکتا» از مالزى آورده شده داراى برگ هایى به رنگ سبز تیره با لکه هاى سفید به موازات رگبرگ هاى فرعى است. ولی «آگلونما تروبى» که از جزایر سلب آورده شده گیاه زیبا ترى با برگ هاى کشیده و مقاوم به رنگ سبز روشن با لکه هاى خاکسترى مایل به نقره اى است در باغچه هاى آپارت مانى جلوه خاصى دارد.
در صورتی که مدت درازی از آن مراقبت شود تنها یک میوه خواهد داد.

نیازها
نور :

به نور کافی احتیاج دارد، از خورشید مستقیم بیزار است و تقریباً در تمام جای آبخش مان که میزان ی نور طبیعی داشته باشد می ماند .
دما :
در زمستان بایستی در داخـل خانه مراقبت شود؛ حداقل دماى قابل تحمل این گیاه تا ۱۵ – ۱۰ درجه سانتیگراد است . در زمستان که بیشتر شدن گیاه نماید تر می شود می بایست آب آن را تقلیل داد از نگهداری گیاه در نزدیکی شوفاژ یا بخاری خودداری نمود.
گیاه زیاد زیبا یی است با برگ های ابلق، از خانواده آراسه. ساقه ها کوتاه برگ های بیرون آمده از غلاف نیزه ای شکل خم شده به طرف پایین با طول ۱۲ تا ۱۵ سانتیمتر (که گاه تا ۲۰ سانتیمتر هم می رسند)؛ پایداری بهتر ی در مساوی سایه خشکی دارد .
آگلونما در حدود چهل گونه گیاه علفى در هند مالزى دارد که برخى از آنها به خاطر داشتن برگ هاى ابلق به عنوان گیاه زینتى در گلخانه ها نگهدارى مى شوند.
رایج ترین آنها دو نوع A.PICTA و A.TREUBII است. «آگلونما پیکتا» از مالزى آورده شده داراى برگ هایى به رنگ سبز تیره با لکه هاى سفید به موازات رگبرگ هاى فرعى است. اما «آگلونما تروبى» که از جزایر سلب آورده شده گیاه زیبا ترى با برگ هاى کشیده مقاوم به رنگ سبز روشن با لکه هاى خاکسترى مایل به نقره اى است در باغچه هاى آقسمت مانى جلوه خاصى دارد.
در صورتی که مدت درازی از آن مراقبت شود تنها یک میوه خواهد داد.

آبکمک :
اجازه دهید در بین دو آبیاری سطح خاک گلدان خشک شود زیرا آب بسیاری باعث پوسیدگی گیاه می شود.
(آگلونما تروبی احتیاج چندانى به نور روشنایى ندارد. در بهار تابستان هر دو هفته یک بار نیاز به کود محلول دارد. سطح خاک نیز بایستی همیشه نسبتاً مرطوب نگه داشته شود.)

رطوبت هوا :
برگ هاى آگلونما نسبت به خشکى هوا حساس هستند و بهتر است در آسری مان هاى گرم و خشک هـر روز سطح برگ ها با آب اسپرى (ریز) شود.

خاک :
مخلوط خاک گلدانی (خاکبرگ، ماسه پیت، خاک باغچه) با قابلیت نفوذ خوب (به طور کلی خاک غنى از خاکبرگ و اسیدى را مى پسندد).

تکثیر :
تکثیر این گیاه عمدتاً در فصل تابستان صورت مى گیرد. مانند دیفن باخیا تکثیر می شود یعنی می توان ساقه بدون برگ را به صورت افقی در ماسه کاشت یا قلمه برگدار را کاشت یا از جوانه هایی که از خاک خارج می شوند مصرف کرد. بایستی دقت کرد که نبایستی هوا به ریشه برسد، پس خاک اطراف ریشه را کاملاً بصورت فشرده می نمایند.

تغییر گلدان:
هر سه سال بار در فصل بهار گلدان را عوض می کنند این در موقعی است که ریشه، دو سوم فضای گلدان را اشغال کرده باشد.

نکته :
چنانچه برگ ها بسیار زیاد آویزان هستند برگ ها را دسته بکنید و چند روز داخـل روزنامـه بپیچید تا برگ ها شکل ایستاده به بگیرند .

موارد نگهداری گیاه


- برگ ها پژمرده نوک آنها قهوه ای می شود. علت آن کمی رطوبت هوای اطراف گلدان است.

- برگ ها مجعد پیچیده می شود و لبه برگ ها قهوه ای می گردد. علت آن سردی بیش از اندازه هوا و کمی رطوبت هوای اطراف گلدان است.

- برگ ها روبه زردی می گذارد لکه های سفیدی در سطح آن ظاهر می گردد. علت آن هجوم کنه های بسیار زیاد ریزی است که در محل دمبرگ و زیر آن وجود دارد. جهت پیشگیری از آن می بایست با مالاتیون دو در هزار یک بار در هفته از اول بهار سمپاشی نمود. همچنین غبار پاشی سطح و زیر برگ ها با آب ولرم بایستی به طور مرتب انجام گیرد.

  • امید عالیشاه